maanantai 23. kesäkuuta 2008

Aloitetaan bloggaaminen



Tervehdys vaan kaikille,

Päätinpä aloittaa bloggailun nyt jälleen pitkästä aikaa. Ajattelin kohdistaa huomioni ennen kaikkea rakkaille muslimisiskoilleni ja -veljilleni, joilla on liikaa vapaa-aikaa ja joilla sen vuoksi on mahdollisuus (ja toivottavasti halu) käydä minun blogillani. En aio lähteä kirjoittamaan mitään uskonkappaletta, sillä maailmassa on varmasti ainakin miljoona sellaista ihmistä, jotka osaavat opettaa islamia paremmin kuin minä. Olen myöskin harvoin väittelytuulella, joten luovutan helposti, jos näen, ettei näkemykset synkkaa keskenään.

Tahtoisin huomauttaa ISOILLA kirjaimilla, että huolimatta taustastani minun mielipiteeni ovat minun mielipiteitäni, ei muslimien eikä aina edes oikeaoppisen islamin mukaisia. Ja toiseksi haluaisin huomattaa, että huolimatta taustastani minun mielipiteeni ovat edelleen vain minun mielipiteitäni, että älkää luulko, että kaikki toisen polven maahanmuuttajamuslimitytöt ovat samanlaisia kuin minä. Tämä on tosiasia, josta suomalaisten pitäisi olla iloisia, sillä ottaen huomioon nykyisten maahanmuuttajien ja muslimien määrän, Suomen täytyisi olla aika kaoottinen paikka, jos kaikki olisivat samanlaisia kuin minä.

Se, miksi halusin mainita tämän itsestäänselvän asian, johtuu siitä, että kaikille yllämainitsemani jutut eivät ole itsestäänselviä. Tämä on käynyt ilmi monta kertaa chatissä, kun olen maininnut olevani muslimi. Se on ehkä ollut myös virhe melkein yhtä monta kertaa, sillä tämän jälkeen minua pidetään jonakin kävelevänä Koraanina ja muslimien esimallina, vaikken muista Koraanista ulkoa edes 1%:a (ja vielä vähemmän ymmärrän sitä) ja haditheistäkään en osaa yhtä ainuttakaan kokonaan ulkoa. Lisäksi minun oletetaan kantavan kaikki muslimien syntitaakat selässäni (kunniamurhat, tyttöjen ympärileikkaus* jne), vaikka itse asiassa vastustan montakin asiaa.

Päätän tähän kuitenkin esittelyviestini, ettei siitä tule liian pitkä. Toivon sydämeni pohjasta, että tässä blogissa on helppo viihtyä ja että siitä on paljon apua sekä itselleni että muille.




*Kunniamurhat ja tyttöjen ympärileikkaukset liittyvät lähinnä tiettyjen maiden kulttuureihin, uskonnollista perustetta niihin on tosi tosi vaikea löytää.

Ei kommentteja: