maanantai 21. heinäkuuta 2008

Miksi islam?



- Tahdon opiskella islamia. Mutta Suomessa ei oo oikein ketään, joka opettaisi.
- Onhan tässä tää Hämeen-Anttila Suomessa.
- Mutta eikös tää ole ei-muslim?
- Joo, ei tää herra ole kyllä valitettavasti muslim.

- Sitä minä tarkoitin. Kyllä Hämeen-Anttilalla on syvä näkemys, mutta haluaisin oppia muslimilta. Tosin tällä hetkellä minulla ei ole aikaa siihen, mutta joskus ehkä.
- Onhan näitä muitakin keinoja saada se todistus.
- En minä nyt todistuksista puhu. Haluaisin vain saada tietoa niin, että pystyisin elämään Jumalaa miellyttäen.

- *hymyilee*
- Mulle riittää, että minulla on paperit omalle alalleni, mutta mitä tekisin uskonoppineen papereilla Tuomionpäivänä. Haluaisin silloin vain, että Jumala näkee minut hyvänä palvelijana ja sen vuoksi tahdon oppia islamia.
- Joo, tottahan se on, Tuomionpäivänä sinulta kysytään, mihin olet uskonut, mitä olet tehnyt ja miksi.

-------
Tämmösiä ajatelmia islamin opiskelusta. Kirjoitan jonain päivänä ehkä paremman jutun tästä samasta aiheesta.

Ei kommentteja: